Jön, jön, jön? „Igényvezérelt” buszjáratok bevezetését fontolgatja a BKK

Desktop
Nemsokára megjelenhetnek Budapesten az első "igényvezérelt", autóbuszok: az ittlakunk.hu információi szerint a Budapesti Közlekedési Központ azt tervezi, hogy egyes, aránylag kevesek által használt útvonalakon kipróbálja ezt a modern módszert.
 
Az igényvezérelt járatoknak Nyugat-Európában már több helyen van gyakorlata, sőt egy budapesti éjszakai járat, a 937-es már évek óta majdhogynem ilyen módon közlekedik.
 
Az elképzelés lényege, hogy egy adott járat, főleg a gyéren lakott külterületeken csak akkor menne végig a teljes útvonalán, ha erre igény mutatkozik. A járművön az utasok mondhatnák meg a sofőrnek, hol akarnak leszállni, míg a felszállni óhajtó utasok telefonon jelentkezhetnének a diszpécserközpont megadott telefonszámán, bemondva, hogy hol várakoznak és meddig szeretnének utazni. Lenne ugyan egy meghirdetett alapmenetrend - tehát nem akármikor, hatalmas taxiként érkezne az autóbusz - de az időpontokat csak akkor tartanák, ha valóban van utas. 
 
A rendszer gazdaságos, de van elképzelhető néhány hátulütője is. Az Óbuda hegyvidéki részére tervezett járatnál problémát jelenthet, hogy az alapvonalon, ahol menetrend szerint garantáltan közlekedik a járat, jelenleg csuklós autóbusszal bonyolítják le a forgalmat, ám az igényvezérelt útvonalszakaszon ez fölöslegesen nagy kapacitásnak tűnik. Ha szóló járművel oldanák meg a közlekedést, akkor a ma is működő vonalrészen jelentősen romlana az utazási minőség. A tervek szerint a Batthyány térről a Kocsis Sándor útig járó 260-as autóbusz gurulna tovább a Csúcshegy irányába, míg a jelenlegi útvonalat a 260A jelzésű betétjárat látná el.
 
Szintén a III. kerületi Aranyhegy és Csillaghegy környékén 219-es jelzéssel indulna hasonló módon működő autóbuszjárat.
 
Kértük a Budapesti Közlekedési Központot további részletek ismertetésére - a jövő hétre ígértek választ.
A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?